بازدید 35728

نبرد رسانه ای ایران و آمریکا برای نمایش جهانی «ملک سلیمان»

وی افزود: تولید فیلم «ملك سليمان» بر پایه روایت قرآنی و اختلاف آن با روایت های یهودی، خشم هالیوود را برانگیخته است، زیرا بخش زیادی از اثرگذاران هالیوود را یهودیان تشکیل می دهند/ با توجه به استقبال بی نظیر افکار عمومی، می خواهیم «ملك سليمان» 2 و 3 را هم تولید کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸ 03 January 2011
به گفته مجتبي فرآورده، دولت آمريكا با اكران فيلم ايراني «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني در آن كشور مخالفت كرده و همزمان مدیران برخی از جشنواره های سینمایی در کشورهای عربی را برای مخالفت با مشارکت این فیلم سینمایی تحت فشار گذارده است.

به گزارش «تابناک»، تهیه کننده فیلم سینمایی «ملك سليمان» در دیدار با مدیر شبکه ماهواره ای فیلم و سریال عربی «IFILMTV» ضمن اشاره به برخی از موانعی که از سوی آمریکایی ها در مخالفت با جهانی شدن نمایش آن ایجاد شده است، تأکید کرد: پخش این فیلم با وجود صلاحیت حضورش در جشنواره های بین المللی با مانع تراشی برخی کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده آمریکا روبه رو شده است.

وی افزود: تولید فیلم «ملك سليمان» بر پایه روایت قرآنی و اختلاف آن با روایت های یهودی، خشم هالیوود را برانگیخته است، زیرا بخش زیادی از اثرگذاران هالیوود را یهودیان تشکیل می دهند.

مجتبي فرآورده در این دیدار تأکید کرد: با توجه به استقبال بی نظیر افکار عمومی، می خواهیم «ملك سليمان» 2 و 3 را هم تولید کنیم. 

مدیر شبکه ماهواره ای فیلم و سریال عربی نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت نمایش این فیلم ارزشمند برای عموم مخاطبان در کشورهای عربی اظهار داشت: مخاطبان بسیاری از کشورهای گوناگون در تماس با سایت خبری www.ifilmtv.com و از طریق نمایندگی های شبکه در کشورهای عربی، خواهان پخش این فیلم ارزشمند شده اند؛ بنابراین، به زودی با همکاری تهیه کننده «ملك سليمان»، دوبله این اثر فاخر را به زبان عربی آغاز خواهیم کرد و در این زمینه، گروهی از بهترین متخصصان زبان گردانی و دوبلاژ را به کار خواهیم گرفت.






وی همچنین افزود: دوران استیلای هالیوود به سر آمده است و شبکه فیلم و سریال عربی در زمان مناسب با پخش این اثر ارزشمند، قدرت سینمای ایران را در ترویج مضامین دینی به نمایش خواهد گذاشت.

وی همچنین برنامه ریزی برای توزیع فیلم سینمایی «ملك سليمان» با بهره از شیوه های نوین در فضای مجازی و با استفاده از DVD  را مورد تأکید قرار داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۰
پس کی دی وی دی این فیلم زیبا میاد؟دنیارو دور زد هنوز ما ندیدیم.هنوز منتظر دی وی دی ان هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
همه خوبیش این بود که تو سینما با صدای دالبی دیده بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
پا میشدی دو قدم میرفتی سینما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
دست می کردی تو جیب مبارک، می رفتی سینما. اون موقع لام نبود اینقدر صبر کنی تا دور دنیاروهم بزنه
مصطفي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
به نظر شما وقتي نه توي شهر خودمون و نه اطراف سينما نيست ما چطور فيلم رو ببينيم ؟ از انديمشك هستم و اطراف هم شوش و دزفول . بايد تا اهواز برم واسه يه فيلم اونم با كلي كرايه و نصف روز وقت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
خوب بعضی خانواده ها سخته براشون هزینه چند نفر سینما رفتن رو بجای تهیه سی دی بپردازن، این چه ایرادی داره که به این بنده خدا ایراد می گیرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
حالا خرج دور دنیا چند تومن شد؟ نمی شد بری سینما
این فیلم چقدر فروش کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
3 میلیارد تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
فکر میکنم کل فروش داخلی شد 3 ملیارد تومان ولی عوامل فیلم رویه فروش خارج از کشور فیلم حساب باز کردن .
خیلی جالبه! قرنها از پیامبری حضرت موسی و حضرت مسیح و حضرت رسول گذشته و با اینکه هیچیک از این بزرگواران دیگری را نفی نکرده و گفته اند که من برای تکمیل دین آمده ام نه مخالفت با دین قبل از خود اما پیروانشان توی سرو کله هم می زنند. آیا واقعا حقیقت دین این است؟ ایجاد انشقاق در بین مردم؟ پس کلمه توحید به چه کارمان می آید؟ هیچ دینی نیامده که ما آن را بپرستیم بلکه ادیان آمده اند تا خداپرست شویم و ما چه گمراهیم. یادت بخیر امام راحل همیشه می گفتی وحدت کلمه رمز پیروزی است. وحدت کلمه تمامی ملتها را می گفتی و آن کلمه خدای متعال است و ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم و پراکنده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
عزیزم تمام ادیان ابراهیمی نیستند
البته در قرن های اخبر ادیان ابراهیمی به وسیله پیروانشان جهانی شده اند
حسین
| Germany |
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
نعل وارونه نزن عزیز من!هذه کلمه حق یراد بها الباطل
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
خوب حالا ربطش چی بوذ؟
کی کی رو انکار کرده؟
اگر قرار باشد مخاطبين جهاني جذب كنيم بايد كار جهاني انجام دهيم . با اين دكورهاي ساده و نماهاي كوچك نميتوانيم ملك سليمان را با آن عظمت به تصوير بكشيم . فيلم سليمان بايد در حد سليمان (ع) باشد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
برای شروع فیلم خوبی بود بشرطی که انشالله این راه با سیر صعودی ادامه پیدا کنه نه اینکه همینجا متوقف بشه .
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
فیلم از بسیاری از جهات بسیار خوب عمل کرد. یادمون نره فروش بالای فیلمهای تاریخی خیلی سابقه نداره
حتما نباید امریکا پخش بشه که همین حوزه خلیج فارس یا هند و چین و کشورهای افریقایی هم میتونن مخاطبان خوبی باشند
این جور فیلم ها باید برای کشورهایی که مثل خودمان دارای فرهنگ چند هزار ساله هستند نشان داده شودتابا روحیاشان سازگار باشد.کشورهای بی هویت وبی فرهنگ ونوپاوبا روحیات وحشی گری که تروریسم را گسترش داده اندمعلومه که راضی به جهانی شدن این فیلم هانیستن. یاعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
کسی که یا علی میگوید به کسی توهین نمی کند حتی اگر دشمنش باشد.
لطفا صدا وسیما این فیلم را پخش کند
هنوز دربرابر فیلمای هالیوودی حرفی برا گفتن نداره ولی وااااااااااااافعا برای سینمای ما مایه افتخار و شروع پیشرفته.جدا فیلم زیبایی بود خصوصا فیلم برداری و موسیقی ولی بنظر تو جلوه ها ویژه دستشون برانشون دادن بعضی صحنه ها بسته بود و همچنین فیلمنامه کمی جای کار داشت...درکا عالی بود ولی
جنگ فرهنگي يعني همين .نه اينكه با چماق و زور بخواهيم فرهنگ را ترويج و تبليغ كنيم.فرهنگ غرب از طريق سينماي هاليوود به دل ها راه يافته است.بنظر مي رسد دولت 6000 ميليارد تومان بخش فرهنگي سال 1389 را بجاي پخش كردن در استان ها بصورت متمركز در جهت توليد و ايجاد لابراتوراهاي سينمايي پيشرفته هزينه مي كرد صدها برابر از روند فعلي اعتبارات فرهنگي نتيجه مي گرفت.بازخورهاي اين فيلم ثابت كرد كه ما هم مي توانيم بجاي مواضع منفعلانه و كم اثر در مواجه با فيلم هاي ضد اسلامي و ضد ايراني بصورت موثر در عرصه هاي بين المللي وارد شويم.بديهي است مخالفت هاليود با اكران اين فيليم در غرب خودموجب استقبال مردم از اين فيلم خواهدشد .
بسیار عالی است. همین امر سبب می شود که در سال آینده این فیلم به پر فروش ترین فیلم دنیا تبدیل شود آنرا بصورت سی دی تکثیر و در اختیار متقاضیان قرار دهید
و این بود اول و آخر آزادی بیان آمریکایی .
"حاتمی همچنین افزود: دوران استیلای هالیوود به سر آمده است و شبکه فیلم و سریال عربی در زمان مناسب با پخش این اثر ارزشمند قدرت سینمای ایران را در ترویج مضامین دینی به نمایش خواهد گذاشت." واقعا این طوریه؟ یا باید به جای اینکه تو باد یک فیلم خوب بخوابیم، همت کنیم و خیلی کار کنیم تا بتوانیم چنین ادعای داشته یاشیم ؟
پاسخ ها
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
برداشتم اینه که میخواستن بگن با تحریم ما دست ما بسته نیست مه بخوایم برا بقیه نمایشش بدیم
فیلم را دیده ام. متاسفانه یک فیلم سینمایی نیست بلکه یک قسمت از یک سریال بلند است. جلوه های ویژه آن هم بسیار محدود و ابتدایی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
بابا تحلیل گر مسائل سینما تو چی کار کردی تا حالا یه کیلیپ تدوین کردی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
در مورد جلوه های ویژه بنظرم شما کم لطفی میکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
انصاف هم چیز خوبیه
این واسه شما بچه تهرانیاست که با پول ما خوزستانیای بدبخت سینما وپارک جاهای باکلاس ودیدنی میسازین.
نه واسه ما که ازکمترین امکانات بهره میبیرم.
خوزستانی که سالانه 19درصدازکل بودجه کشور روتامین کنه ولی شهری همچون بهبهان که بالغ بر 220هزار نفر جمعیت داره هنوز سینما نداره اره دوباره بگید دس کنید تو جیبتون وبرین سینما.
چقدقشنگه حرف بعضیا که از عدالت میگن ولی اصلا کاری نمیکنن درد ما سینما نیست درد ما محرومیت زداییه ای.
چراخوزستان باید از کمترین امکانات رفاهی بی بهره باشه چراااااااااااا؟؟؟؟؟؟
میدونم تابناک اینو نمیذاره مثله بقیه حرفام.
بعدشم فیلمامونم دیگه چینی شده واقعا نوبره
فیلم خیلی خوبی بود.من 5 بار تو سینما دیدمش.دکور طبیعی با توجه به تمام جزئیات گریم و نورپردازی داشت.ما منتظر داستان ملکه سبا هستیم!!
بنا به تجربه ي هاليوودي ها قسمتهاي بعدي يك فيلم سينمايي هرگز بهتر از اوليش نشده اما شايد اگه كارگردان ملك سليمان بتونه از انتقاداتي كه به اين فيلم شده بهره ي كافي ببره شااااااايد قسمتهاي بعدي خوب در بياد.
با سلام

اتفاقا آمريكايي ها ميدانند با چه چيزي مخالفت بكنند چون عقايد شيطان پرستي آنها را زير سوال ميبرد و مركز فراماسونري آنها تحت تاثير اين موضوع قرار ميگيرد يهوديان صهيونيست چندين سال در خصوص حضرت سليمان ع مانور ميدهند و او را پيامبر نميدانند و ميگويند او يك جادوگر بوده و اصولا عقايد كابالائيسم و شيطان پرستي از اين منشاء ميگيرد سيستم فراماسونري ( شيطان پرستي ) نتيجه كج انديشي و نفوذ شياطين جن بد در اين فراماسونرها مي باشد و آنها با به كار گرفتن شياطين جن در طي ساليان طولاني 400 سال تاكنون در تمام سطوح جوامع رخنه كرده و نفوذ نموده اند و اميدوارند يك روز دجال جهاني ( شيطان) بر جهان حكومت نمايد ولي خيال باطل است كه در روايات وجود دارد كه امام زمان عج وقتي ظهور نمود سر شيطان را خواهد بريد البته منظور جريان شيطان پرستي و ضد خدايي را عزيزان جريان فراماسونري يهودي آمريكايي بايستي مخالفت نمايد چون چندين سال كار مخفيانه با اين فيلم بين خودشان و مريدانشان زير سوال ميرود .
اللهم عجل لوليك الفرج
ايقدر هم كه تبليغ ميشه خوب كار نكرده بودن خيلي بهتر ميشد كار كرد ولي بهش درحد يه شروع جلوه هاي ويژه بايد نگاه كرد نه يك اسطوره سينمايي.
واقعا یک فیلم استثنلیی بود
سرآغازی درخشان برای فیلم خوش ساخت ایرانی در همه ژانرها که در تاریخ ثبت شد به نام ملک سلیمان

ان شاءالله فروش دی وی دی فورانی خواهد بود
من چيزي ميگم كه ربطي نداره اما خواندنش ضرر نداره. چند روز پيش تو مترو بودم كه يك نفرو ديدم كه ضاهرش برام اشنا بود . جرات كردم رفتم جلو فهميدم كارگردان ملك سليمان اقاي بحراني است. خيلي تعجب كردم چون يك تيپ معمولي داشت اما اين مرد انقدر با حيا بود كه شرم كردم از ايشان چيزي بپرسم . در ضمن هيچكس به ايشان حتي نگاهم نمي كرد ..........خيلي معمولي عجب.
از این فیلم ها زیاد بسازند
به نطر من خلیی خوب درست کرده بودند
لطفا به آقای مجتبي فرآورده بگویید که دولت آمریکا دخالتی در اکران فیلمها ندارند و احتمالا ایشان منظورشان همان مردم آمریکا و مسئولین سازمانها و شرکتهای خصوصی صنعت سینمای آمریکا هست که احتمالا مخالف این فیلم هستند ولی خوب این طبیعی هست! البته اگه اکران فیلم ایشان ناقض قوانین پولی و بانکی آمریکا بخاطر تحریمها بر عیله ایران باشه خوب قانونی نیست و ناراحتی ایشان قابل درک هست ولی کاریش نمیشه کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی